راهنمای استفاده از رنده آلمانی V5 برنر

راهنمای استفاده از رنده آلمانی V5

رنده آلمانی برنر v5 نارنجیراهنمای استفاده از رنده آلمانی

راهنمای استفاده از رنده آلمانی V5 را به صورت کامل در این پست مطالعه فرمایید لازم به ذکر است یکی از بهترین ابزار آشپزی و رنده های چندکاره ی شرکت برنر آلمان هست که به این محصولات رنده آلمانی یا رنده نارنجی یا حتی رنده هویج هم میگن در حالی که این محصول هم تنوع رنگی و هم انواع مختلفی داره و توسط شرکت برنر آلمان تولید شده و برای بیشتر سیزیجات و میوه ها مناسب هست حتی به عنوان کالباس بر، اسلایسر انواع ژامبون و سوسیس، تولید میوه خشک و بعضی مواد دیگر هم کاربرد دارد.

معرفی رنده آلمانی V5 ساخت شرکت برنر آلمان

آخرین مدل از سری وی V این شرکت مدل V5 می باشد که در چندین تنوع عرضه شده است؛ تنوع این محصول در تعداد قطعات همراه محصول هست که این قطعات ازقبیل خشاب‌ (جای تیغه)، پایه (استقرار روی میز) و کاسه ی زیرین می باشد البته  در آخرین تغییرات شامل اضافه کردن رنده رشته ای و رنده پوره کن به خود محصول هست که تاکنون این محصول در ایران عرضه نشده است.

رنده آلمانی v5 دارای تنوع برش ده گانه می باشد که به همین خاطر رنده 10 کاره هم نامیده می شود که این اصطلاح متاسفانه بعضا باعث سو استفاده برخی شده و محصولات دیگری که به رنده 10 کاره معروف و تقلبی هستند را در عوض این محصول به فروش می رسانند.

تنوع برش شامل چهار سایز چیپس چهار سایز خلالی و دو سایز نگینی می باشد.

و اما آموزش استفاده از رنده آلمانی v5 در چند مرحله خدمتتون عرض می کنیم:

پک های مختلف رنده آلمانی v5

  1. پک basic رنده آلمانی v5 یا ساده ترین ست که شامل تیفه اصلی سه عدد تیغه فرعی و یک عدد هودلدر یا همان کلاه کی می باشد.
  2. پک starater رنده آلمانی v5 که همان پک قبلی به همراه خشاب می باشد.
  3. پک pro رنده آلمانی v5 که شامل ست استارتر به همراه پایه می باشد.
پک پرو رنده آلمانی v5
در سمت راست رنده آلمانی v5 خشاب یا قاب تیغه و در سمت چپ تصویر پایه آن مشاهد می شود.

بدنه اصلی رنده آلمانی v5

بدنه رنده آلمانی بزرگترین قطعه آن بوده و برش اصلی توسط تیغه‌ی موجود در این قطعه انجام می شود که دارای یک تیغه اصلی به شکل حرف V انگلیسی بوده و سمت راست یک شاسی فشاری تعبیه شده است؛ بدنه نسبت به سایر مدل های پلاستیکی قوی تر و طراحی بهتری دارد.

رنده آلمانی برنر مدل وی 5

همچنین در قسمت پایین رنده لوگو شرکت برنر آلمان به صورت فلزی بر روی محصول نقش بسته است

پشت تیغه وی شکل کدی با لیزر حکاکی شده که می توانید با استفاده از آن در سایت شرکت ثبت گارانتی نمایید.

بارکد رنده آلمانی اصل
بارکد را میتوانید مشاهده نمایید.

در تصویر بالا همان طور که شاهد اهستسد استپ های پلاستیکی در پایین رنده اضافه شده است که می توانید به راحتی روی سطوح مختلف بدون ترس از لیز خوردن، رنده را استفاده کنید.

صفحه های فرعی رنده آلمانی v5

رنده آلمانی v5 علاوه بر تیغه اصلی سه عدد تیغه و صفحه فرعی دارد که با نصب کردن اون ها روی تیغه اصلی میتونید برش های مختلف انجام بدین.

رنده آلمانی برنر v5 سفید

رنده آلمانی برنر v5 سفید
با این صفحات سه گانه می توانید چهار سایز چیپس چهار سایز خلال و دو سایز نگینی بزنید.

راهنمای استفاده از رنده آلمانی v5

در ادامه ابتدا جای گذاری تیغه، برش خلالی، برش چیپس و برش نگینی رو یاد خواهیم گرفت.

جای گذاری تیغه های رنده آلمانی v5

برای جایگذاری و یا برداشتن تیغه ها ابتدا باید دو علامت فلش موجود بر روی رنده و تیغه روبروی هم واقع شده باشند که برای این کار باید رشاسی کناری را فشار دهید و تیغه کوچک را به عقب یا جلو سر بدهید در ادامه با می توانید به راحتی تیغه را با جلو کشید جدا کنید به همین منوال بایستی برای جایگذاری اقدام کنید یعنی بایستی دو فلش روبروی هم باشند.

رنده آلمانی برنر v5
نحوه جای گذاری تیغه رنده آلمانی

برداشتن مواد با هولدر یا کلاهک رنده آلمانی v5

گیره مواد یا کلاهک یا هولدر را بایستی در استفاده ازین رنده همیشه مدنظر داشته باشید وگرنه در صورت کمترین سهل انگاری می تواند آسیب بسیار جدی به شما وارد کند به همین خاطر حتما در زمان استفاده از رنده کلاهک را با دستتان گرفته و مواد را با آن روی رنده سر بدهید بدین صورت علاوه بر جلوگیری از خطر برای شما به خود رنده نیز آسیب وارد نمی شود چون فشار وارد شده به صورت درست و کافی بود و رنده آسیب نمی بیند لازم به ذکر حتما دقت فرمایید در مسیر فلش های روی کلاهک برش انجام شود.

کلاهک رنده آلمانی کلاهک رنده آلمانی

کلاهک رنده آلمانی
لطفا تصاویر استفاده از کلاهک رنده آلمانی را به دقت مشاهده و همیشه در استفاده لحاظ نمایید.

برش خلالی با رنده آلمانی v5

رنده وی پنج دو سایز 7*7 و 3.5*3.5 را به صورت مستقیم انجام می دهد و دو سایر 7*3.5 و 3.5*1.75 را در حالت نگینی انجام می دهد که برای این کار کافی ست رنده به جای چرخش نود درجه ای برای برش نگینی، به صورت مستقیم انجام دهید. بعد از قرار دادن صفحه های خلالی بر روی تیغه اصلی کافی با بالا و پایین بردن مواد با استفاده از کلاهک روی تیغه اصلی برش خلالی را انجام دهید, یاد آور می وشد فشار زیادی روی رنده وارد نکنید و سریعا از بالا به پایین و برداشتن و بردن مواد به بالا و مجدد تکرار و تکرار تا خلال های یک دست خوبی داشته باشید.

  • لازم به ذکر است جهت برش خلالی پیاز با رنده آلمانی چون خود پیاز به صورت لایه لایه هست با صفحه خلالی برش ریز اتفاق خواهد افتاد پس باید برش خلالی پیاز باید با صفحه ورقه کن یا اسلایسر انجام شود و پیاز به شکل در کلاهک قرار گرفته و از وسط و عمود بر لایه ها برش داده شود.
    پیاز با رنده آمانی
    دقت کنید اگر حلقه ای بخواهید بدون برش اگر برش خلالی بخواهید با چاقو از وسط پیاز برش بزنید.

     

  • طول خلال ها هم به مقدار سطحی که با تیغه اصلی در تماس است بستگی دارد.

برش ورقه ای یا چیپس با رنده آلمانی v5

بعد از گذاشتن صفحه مخصوص چیپس و با فشار دادن شاسی کناری و عقب و جلو کردن روی تیغه اصلی می توانید به راحتی برش های مختلفی برای انواع میوه ها جهت میوه خشک، سیب زمینی برای چیپس و ….انجام دهید.

برش نگینی یا مکعبی با رنده آلمانی v5

برای این برش کافی ست با قراردادن صفحه های خلالی اصلی و فشار دادن شاسی، صفحه را در حالت مکعبی قرار دهید و در ادامه بایستی با چرخش های نود درجه‌ای برش نگینی را انجام دهید لازم به توضیح است در هر بار برش که شما مواد را با یک زاویه نود درجه ای عقب تر می اوردی برش عمقی انجام شده ی قبلی مجددا برش خورده و برش نیگین یا مکعب در دو سایز اتفاق می افتاد

  • اگر نیاز دارید برش های مکعبی بزرگتری داشته باشید کافی ست قبل از برس در حالت تیغه خلالی با چاقو روی مواد برش بزیند و مجدا برش را تکمیل نمایید.
برش نگینی با رنده آلمانی
این تصویر در راهنمای همراه محصول موجود می باشد.
رنده آلمانی برنر v5 نارنجی
چرخش نود درجه ای جهت برش نگینی

 

نحوه شستشو رنده آلمانی

سریعا بعد از استفاده با آب بدون مواد شوینده آبکشی نمایید و داخل ماشین ظرف شویی قرار ندهید.

3 دیدگاه برای “راهنمای استفاده از رنده آلمانی V5 برنر

  1. زادحوش میگوید:

    وسیله بسیار بسیار بسیار عالی و کاربردی
    حدود ۱۶ سال مارک Borner اصل را دارم هیچکدام از تیغه ها کند نشده اند و این در حالی است که تقریبا هرروز هم از آنها استفاده میشه

  2. محمد حیدری میگوید:

    سلام بنده ،مدل ویتال خریداری کردم و جنس اورجینال بدستم رسیده ، کیفیت ساخت رو میبینی لذت میبرید

    • سجاد زارعی میگوید:

      سلام وقت بخیر
      ممنونم از اعتماد و خریدتون مبارکتون باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *